Kratki vedež o vožnji skozi krožišče za Ljubljančane inu ostale uboge v duhu, ter pomoči potrebne

Imate izpit za avto? Imate avto? Se vozite v službo/šolo/na kavo s kołegi skozi katerokoli krožišče? Ste v zadnjem času ob suvereni vožnji v le-tem doživeli na vam nepojasnjeno trobljenje, zaviranje in grde poglede? Kaj, če vam rečem, da imam rešitev za vaše probleme?
Če vas mudi na opravljanje male potrebe, če ste utrujeni, lačni, zaspani, ali pa samo leni, ne skrbite: bom hiter in kratek, kot pamet naših politikov. Za bralno oporečne pa bodo v objavi tudi skice, slike in kisa repa.
Skoraj vsakemu potomcu homo sapiensa,  starejšemu od 18 let, se je zagotovo zgodilo, da je: [1]ena izmed možnosti
a) zaspal na sredini predavanja CPP-ja in zgrešil debato o vožnji skozi krožišče,
b) je s prijatelji na predavanju CPP-ja v ranjki jugi slinasto prhal od smeha na račun Nemcev, Italijanov in ostalih razvitih držav, ki so že poznale krožišča,
c) doživel demenco/alzheimerjevo/parkinsonovo/katerokoli.bolezen.ki.vpliva.na.spomin. Aja, ali pa alzheimerjevo, [2]I just love practical jokes..
d) opravljal izpit v Indiji,
e) čez noč postal brezobziren kreten, prepričan v svoj (vozniški) prav in bo do konca življenja vztrajal v svoji omejenosti za volanom;
…torej, da ni spoznal osnovnih pravil vožnje skozi enega najbolj pretočnih in enostavnih oblik križišč. [3]če odštejemo tistega na Tomačevem, ki ga je očitno zasnoval nekdo brez izpita za avto.. Zakaj pravim, da je krožišče najboljše križišče? Ker v njem velja eno samo pravilo. Ja, prav ste prebrali: ENO SAMO. Katero je? Berimo dalje!
Najprej bom za amiše, prebivalce srednjega veka, Spodnjega Dupleka in Goričkega opisal, kaj krožišče sploh je. Zadeva je več kot le enostavna. Nek besedokovač [4]ne “Mišo Kovač” – pogosta napaka je premišljeno v eno besedo združil dve. “Kroženje,” ki po SSKJ pomeni “gibati se po kakem ustaljenem, sklenjenem, krogu ali elipsi podobnem tiru” in “križišče,” ki po zdravi pameti pomeni kraj, kjer se srečata dve poti. Torej je krožišče eno navadno, okroglo križišče. Tako.
Za lažjo predstavo tistih, ki živijo nekje na periferiji dodajam sliko:

Opozorilo: "krožišče" na sliki ni moder Polo (Lupo?), niti moder znak za obvezno smer, ampak cesta, ki poteka v krogu (sive barve, na dnu slike.)Vir: http://alanob.blogspot.com/2009/11/krozisce.html

Za tiste, ki imajo ptičje možgane dodajam shemo iz ptičje perspektive, kakršno uporabljajo v avtošolah, pardon: šolah vožnje, za učenje CPP.
Za nepoučene: vsa križišča niso tako zakomplicirana. nekatera so še bolj. Vir: http://www.erevija.com/clanek/110/Pravila-in-obnasanje-slabih-voznikov-v-kroziscih

Zdaj, ko smo razčistili s čim imamo opravka, lahko povem katero je edino pravilo, ki se ga je potrebno držati v krožišču in ga najbrž pozna že stara gospa iz Prlekije, ki je z mulo in dvema vrečama premoženja bežala pred okupatorjem:

  1. Vozilo, ki je že v krožnem delu križišča ima prednost, vozila, ki prihajajo v krožišče ga morajo počakati in spustiti mimo.

Izi, a ne? No, lahko bi se tako reklo. Ker pa so nekateri ljudje žal samo ljudje kljub trivialnosti obstaja ogromno število napak (če pogledamo prvo sliko zgoraj lahko vidimo kolesnice, ki peljejo ravno skozi otok) in pravil, ki se kršijo, kar pa zlahka privede do nesreče.
V osnovi delimo krožišča na enopasovna in večpasovna. Zakaj je to pomembno? Ker sem jaz tako rekel. In ker je vožnja skozi enega in drugega (!PAZI!) malce različna.
V enopasovnih krožiščih je ravnanje voznika, kot bi rekli po domače, simp’l ko pasulj. Avtomobil pripelje do robne črte v krožišču, pogleda levo, če mogoče iz tam prihaja kakšen drug voznik, ga počaka in nato odpelje v križišče, pred izhodom prižge desni smernik in zapusti krožišče. Zaplete se ravno pri poudarjenem delu. Nihče v Ljubljani ne prižiga smernikov v enopasovnih križiščih, čeprav bi bilo to NUJNO potrebno za gladek in tekoč potek prometa. Če pri izhodu iz krožišča ne prižgemo smernika voznik, ki čaka na vhodu morda (v gneči) zamudi edino priložnost za speljevanje, za njim pa se dela vedno večja in večja kolona… Situacija je takšna:

Slika je sestavljena iz dveh delov: Očividnega in neočividnega. Očividni del nam pokaže napačno izpeljevanje iz krožišča (brez smernika), neočividni del pa je viden samo v mislih.

Torej. Prva pomembna stvar: SMERNIK pri izhodu. Nujno. Bo šlo? Bo!
Druga vrsta krožnik krožar krožeral krožišča je večpasovno krožišče. V naši državi težko srečamo kakšenga, ki bi imel več kot tri pasove, zato se bomo omejili na tistega, ki ima dva. Samo šalim se. Pomemben del takih križišč sta dva vhodna pasova. Na desnega se morajo (!pozor!) razvrstiti samo tisti, ki bodo odšli iz križišča na prvem izhodu, na levega pa vsi ostali. Zadeva je čisto preprosta. Če ne verjamete lahko vprašate vsako osemnajstletnico, ki je ravnokar po zaslugi dekolteja in minikrila dobila vozniško dovoljenje. Ali pa našo gospo iz Prlekije. Za tiste, ki ste zdajle pomislili:”Ja pa kaj mi bo mnenje osemnajstlenice, jst vozim že tri leta in pol in imam hud avto in vem kko se vozi frdamana krožišč….” TIŠINA in beri dalje!
Tisti na desnem pasu torej počakajo, da je zunanji pas prost in zapeljejo v krožišče, nato pa takoj ven (!s smernikom!, presneto).
Za voznike na levem uvoznem pasu velja podobno pravilo le, da morajo upoštevati na kateri izhod se bodo uvrstili. Kaj mislim?
Za šolski primer vzemimo krožišče, ki ima poleg dvojnega uvoza še tri izvoze in tri krožne pasove. Če recimo [5]recimo! planiramo iz krožišča oditi na tretjem izvozu naredimo sledeče:

  1. zapeljemo v krožišče na najbolj notranji pas. Ko je prosto, se ve.
  2. ko prečimo prvi izvoz preverimo desno ogledalo in z desnim smernikom zapeljemo na srednji pas. Ugasnemo smernik.
  3. takoj za [6]ali kar vzporedno z drugim izvozom prižgemo smernik in ponovno s preverjanjem ogledala zapeljemo na najbolj zunanji pas.
  4. izločimo se [7]ne mislim kot, da opravimo veliko potrebo iz krožišča in šele POTEM izklopimo smernik. Rešeno.

Ni tako težko, kajne. Le nekateri vozniki so preleni, da bi preverjali ogledala in vozili aktivno, ampak raje srebajo svojo kavo iz avtomata in telefonirajo, si lakirajo nohte, praskajo glavo, si vrtajo po nosu.. ipd., zato pa toliko raje udarijo cel krog po najbolj zunanjem pasu in s tem delajo bedarijo stoletja, ker prečijo pot vsaj petim avtomobilom (če dobro razmislimo, ob pravilni vožnji skozi krožišče ne more priti do zastoja, ker se poti avtomobilov niti enkrat ne sekajo), nekateri zavirajo sredi kroženja, seveda na napačnem pasu, nato pa s smernikom ustavljeni poskušajo pririniti vozilo mimo vseh, ki imajo v bistvu prednost… In podobne bedarije, pri katerih postaneš kar malce žalosten. Da ne rečem jezen.
Za tiste, ki ne veste: kazen za napačno razvrščanje pred krožiščem je od 120 do 200€. Vsaj bila je, dokler so bili policaji še poceni, torej to niso heci.

Pravilna vožnja skozi krožišče. Vir: http://www.zurnal24.si/z-glavo-v-krozisce-clanek-43923


To je to z moje strani. Če je bil ta zapis še vedno pretežak za normalno razumevanje pravil vožnje v krožiščih [8]Ok, zdaj mi gre ta beseda totalno na živce.. priporočam, da nikoli več ne sedete za volan.
Sem še kaj pozabil?
Aja, kisla repa:
http://www.najcena.si/product/13837/tus-kisla-repa

References

References
1 ena izmed možnosti
2 I just love practical jokes..
3 če odštejemo tistega na Tomačevem, ki ga je očitno zasnoval nekdo brez izpita za avto..
4 ne “Mišo Kovač” – pogosta napaka
5 recimo!
6 ali kar vzporedno z
7 ne mislim kot, da opravimo veliko potrebo
8 Ok, zdaj mi gre ta beseda totalno na živce..

38 comments

  1. Duplek do Tokia :mrgreen:

    Tudi v Mariboru ni kaj boljše, verjemi. Sicer pa, krožni so zakon. Simpl, pretočno, varno, ampak saj veš, glupi folk pa to. Najraje imam enopasovna in turbo krožišča, dvopasovna so mi manj pri srcu. To pa zaradi tega ker jih med opravljanjem izpita skoraj nikoli nisem pravilno prevozil. 😀 Še zdaj nisem ziher če jih. x)

  2. Sem ljubljančan in ne vozim tako kot si opisal! your argument is invaild 😀 kot drugo se pa popolnoma strinjam s tabo, ljudje ne znajo vozit krožišč, in če prav vidim je tudi na shemi od žurnala narobe zrisano. Na notranji pas krožišča se zapelje samo v primeru če zapustiš krožišče na 4+ izbozu, psa začneš menjati na 2 izvozu. za vse ostale izvoze se pravi do 4 pa si na zunanjem pasu 🙂 Tko so nas učili 😀

  3. alamea, my thoughts exactly 😀

    drugače pa mam jz še eno podvprašanje: zakaj je Tomačevski rondo tak tak bav bav (men se namreč zdi čist super) ?

    glede žmigovcev se strinjam, ampak ljubljančani ga rajš vklopijo še preden zavijejo na rondo 😀

  4. Kaj se razburjaš, tisti 30+ let in ne preživetih za volanom, ampak na svetu ne bojo obvladal krožišč, pa če se ubiješ. Jih niso jemal na CPPju. Da ne omenjam tistih 50+, ki so izpit delal še s konjsko vprego in se nepremično ustavjo približno tri boinge 707 pred krožiščem in zmedeno gledajo. Kaj ne vem, verjetno stransko cesto da bi ušli monstrumu pred sabo ali pa miličnika, da zanje ustavi promet, ko začnejo mahat z roza knjižco. :mrgreen:

    @ Urška, če boš pozorno pogledala na višji resoluciji, ali obrisala prah in drugo svinjarijo z monitorja :mrgreen: boš vidla da je par kolesnic na vsaki strani znaka. 😉
    Čeprav se najdejo talenti, ki menjo, da bojo odnesl še kej večjega čez sredino krožišča, kot pa samo znak. 😀

  5. @pametnarit Krožišča so izredno dobra pogruntavščina. Očitno je pogoj za nesposobne voznike urbano okolje… Ej, ravno za take, kot si ti je spisan zgornji vedež 😛

    @Chemfusion Tko je, če maš velikega terenca. Sam ruši :mrgreen: I’m not your bi*ch! 😀

    @Urška Ti, ti šaljivka, ti :mrgreen: Navodila za Tomačevsko krožišče so še krajša: vozi in jokaj.

    @nmohoric No, zdaj vsaj vemo, da za neznanje niso krivi nesposobni Ljubljanski vozniki, ampak nesposobni predavatelji CPP-ja, ki si po svoje razlagajo napisane zakonike. Hvala, da si potrdil moj point :mrgreen:

    Draga @alamea, cel teden sem se na šiht vozil z avtom. Če na hitro preštejem je na poti vsaj 6 krožišč, kar je pripeljalo do enega ogromnega števila jeznih, ampak kljub temu humorno obarvanih situacij, nekatere od teh pa sem uspel zajeti v zapisu. Res, skorajda ne morm verjet na kaj vse naletiš na tako majhnem kraju kot je krožišče. Ves čas pričakujem, da bo nekdo pri uvozu zavil levo in odpeljal krog n napačni smeri. Očitno bo res treba nabavit en malce večji kamion in se z njim prevažat po urbanem okolju, ker je to edini način, da te ljudje normalno opazijo in imajo v prometu vsaj malce rešpekta do pravila prednosti.

    @Tina Tomačevski rondo je razred zase. Zavzema ravno toliko prostora, kot bi ga krožišče, vendar razen tega, da je okrogel, nima niti ene skupne lastnosti z zgoraj opisanim križiščem. Super je pa šele ko ga prevoziš nekje petdesetič in že veš kaj lahko pričakuješ.

    Ja, še ena izmed super prvin, ki bodo enkrat povzročile nesrečo. Sicer pa je prižiganje smernikov ob pravem trenutku ena izmed šibkih točk tehle mestnih voznikov, ne glede na situacijo. Ker je premaknit ročko res najtežja reč na svetu.

  6. Dragi moj, če te kaj potolaži, tule na Tomačevem stvari še super laufajo. Bolj problematičen se mi zdi promet v ruralnem okolju, kjer izgleda, kot da so si nekateri izpit kupili na tržnici. Že enopasovno krožišče je problematično … Ko pridejo ljudje noter se jim zdi najbolj smiselno dve sekundi prej užgat levi smerokaz (nekateri se tudi kar zapeljejo levo), potem jih pa itak skoraj odnese. O krožiščih z več pasovi pa nisi ne bom … Ljubljana je pa itak razred zase. Kakorkoli, v prihodnje ti želim veliko strpnosti za volanom, čim manj motečih dejavnikov pred avtomv (to se nanaša na kake živali ali pa punce) in seveda varno vožnjo. Ne morem si privoščit, da ostanem brez svojega najbolj zvestega bralca :mrgreen:

  7. @Sakir Sej nekak maš prov, sam obstajajo ljudje, ki so dejansko zainteresirani v vožnjo in tudi pri višji starosti prilagodijo svoje znanje CPP-ja razmeram. Clarkson je v topgearu enkrat rekel, da tisti, ki nimajo niti najmanjšega interesa v avtomobile itak ne bi smeli imeti izpita. Se strinjam. Pa mal si se opeku, ker ne poznaš Urške in njenega humorja :mrgreen:

    @alamea A se ful velikrat potikaš po primorskem in prekmurju? :mrgreen: GO in MS na tablici sta tam za opozorilo drugim voznikom. Ok, ok, da me ne bo kdo pojedel (razen alamea, ki ima dovoljenje): zezam se. Ful.

    Brez skrbi, sem eden izmed najbolj strpnih voznikov. Razen, ko se je treba norčevati iz napak drugih :mrgreen: Varno vožnjo tudi tebi (če seveda praktiricaš te traparije), pa da bi te drugi čim manj zmerjali z “eh, to je pa to, če je ženska za volanom.” Aja, pa pozabila si omeniti zvestega bralca IN komentatorja*

  8. Tudi na periferiji so vozniki ob namestitvi krožišč redno parkirali svoje jeklene konjičke na sredinski krog. Verjetno je to še en izmed Slovaških nacionalnih športov. :mrgreen:

  9. Te navade pa še nisem opazil. Sem pa v italiji videl, da so otočki na sredini večinoma zbiralniki za različno razbito in odpadlo plastiko, pločevino, odbijače, luči in drugo kramo, ki pri njihovem načinu vožnje predstavlja več ali manj potrošno robo :mrgreen:

  10. Dragi moj, kot prvo naj izrazim ogromno navdušenje, da te lahko pojem 😛 Kot drugi, kar se tiče mojih izkušenj na slovenskih cestah (ki jih edino z Dolenjci nimam) morem priznat, da so Prekmurci najboljši vozniki, kar sem jih kdaj vidla. Pa še strpni so, akr za Ljubljančane ne morem trdit, ko sem pred kakim blažjim živčnim zlomom, ko se v času prometne konice sliši samo histerično trobljenje, grrr! O Primorcih pa raje ne bi – bolj, kot se pomikaš proti Italiji, bolj je katastrofalno :mrgreen: Se ti pa zahvaljujem za razumevanje stereotipov ženske za volanom, na srečo pa se z vsemi odlično spopadam. Je pa žalostno, ker v nekaterih primerih ne gre samo za stereotipe … Se pardoniram, moj zvesti bralec in komentator 😛 :*

  11. Najprej izrazi neznansko željo po mojem obstanku, potem se prostovoljno javi, da me odreši muk tega krutega sveta. Odloči se že, predraga alamea :mrgreen:

    Mah, metat naključne stereotipe o pokrajinah, spolu in državljanstvu je itak fajn samo v vicih. Za Ljubljano velja, da ima procentualno isto število nesposobnežev in tepcev kot ostali deli države, le da jih je zaradi gostote poselitve več na kupu 😛

    Ma sej se lahko prizna, da imate ženske s tehničnega vidika manj potencialov, da bi bile dobre voznice (slaba globinska predstava, manjše zanimanje za tehnologijo…) vendar kljub temu obstajajo take, ki bi vožnjo brez problema opravljale poklicno. Ostale so(ste? :mrgreen: ) pač dobre na drugih področjih :mrgreen:

    Oproščeno in izbrisano iz spomina. Prvi opomin 😛

  12. Jst imam izpit za avto točno 1 mesec.
    In dam vedno žmigovc, pardon, smernik ko grem iz krožišča. Me pa vedno razpiz***o tisti, k ne ga ne dajo. Pa nisem med hitrejšimi pr speljevanju. Še.

    Kar se pa tiče večpasovnih, je pa po občutku. Pa po prometu.

  13. Dragi moj, če že mam ekskluzivno pravico za to, jo bom pa porabla … Saj bom nežna, v svojem stilu, nič bat :mrgreen:

    Po regijah se pa tudi da sklepat, pa ne zaradi samih voznikov, ampak po infrastrukturi cestnega prometa. Tudi jaz sem bila pred blažjim živčnim zlomom, ko sem prvič bila z avtom v LJ, ker pač nisem bila navajena na določene stvari, ampak če ne zganjaš panike se navadiš in greš naprej 😉
    Drugače pa morem mal spodbit to tvojo teorijo o tehnično nepodkovanih ženskah, ker obstaja kar nekaj moških, ki jih tovrstne stvari enostavno ne zanimajo. In ko more ženska moškemu razlagat, kaj je servo volan (po katerem, mimogrede, noro hrepenim :mrgreen), ti lahko rečem samo eno stvar: in your face 😛

  14. @Lisa Ti sam vztraji leto ali dve pri popolnoma pravilnem (po predpisih) načinu vožnje in boš celo življenje obvladala 🙂 Itak je pa vsa vožnja po občutku…ko ga dobiš seveda…

    Draga @alamea Tole se mi še zmeri sliši neki med grožnjo in prijetnim povabilom. Just can’t decide which is it :mrgreen:

    Res je taka, ampak itak se je najboljš navadit, da maš ne glede na kraj vklopljene vse možne senzorje in živce daš na hladno. Moja teorija o tehnično nepodkovanih ženskah dopušča izjeme, za te pa pravijo, da samo potrjujejo pravilo (uh, takšnih klišejev ne spravim velikokrat iz glave..). Škoda, da se spoznaš na tehnologijo, ker to (po zgornji teoriji) pomeni, da nisi preveč dobra na drugih področjih 😆 p.s.: Kaj pa je servo volan? a to je volan, ki ti servira hladno pijačo medtem, ko voziš? :mrgreen:

    @maia Če iz humorne, torej rahlo sarkastične, note zgornjega zapisa sklepaš, da preživim svoje urice v avtu z besom v glavi, dvignjenim sredincem in roko na troblji, se hudo motiš. Sem eden izmed najbolj strpnih voznikov kar so jih kdaj naredili. Ko se je treba pa delat norca iz stereotipov sem pa seveda prvi v vrsti :mrgreen:

  15. Lej, nisem sam kriv, sm ji pustu komentar, pa me ignorira. :mrgreen:

    Če odštejem tiste ki so po diktatu države osvežil znanje CPPja, na kolk prstov lahko prešteješ ti tiste, k to delajo prostovoljno?
    Zanimanje za avto ni glavni pogoj, kva mene briga, kako izgoreva bencin v mašini, kako se stranske šipe premikajo gor pa dol oziroma na splošno what makes it tick. Za to so mehankarji, glavni so pr vožnji refleksi in zdrava mera samozavesti… 😀

  16. Ampak v tistih mini malih rondojih, kakršni so v naših koncih v večini, fizično ni mogoče prižgati žmigovca, če greš ven na prvem izvozu. Preden karkoli pritisneš, si že zdavnaj zunaj…

  17. @ Urška, sicer ne okol govort, ampak k mi iz Michelina končno dostavjo tiste kurčeve gume za deloreana, k bojo flameproofed, te lahk odpelem en krog po Trzinu, da si mal ogledava francosko revolucijo, al pa Tudorsko vladavino v londonskem stolpu, pa morbit še kako trzinsko znamenitost po tvojem okusu. :mrgreen:

  18. @Sakir Žal te moram razočarat, da maš v bistvu prav. Ampak logika, ki se skriva za upravljanjem vozila ti pa mora biti vsaj malo jasna. Presneto, če te ne briga kar počneš po uro ali dve na dan je že bolje, da kupiš Urbano in se stiskaš na lesenih sedežih…

    @maia Tale internet je res švoh prevodnik za sarkazem :mrgreen:

    @bubašvabe Že slišal kdaj za “prilagoditev hitrosti razmeram” ? :mrgreen:

  19. Čak mal, ti tuki govoriš o tistih treh pedalih tm spodi in ročici poleg zica? Nč bat, vem kaj je gas in bremza za razliko od večine predstavnic ženskega spola in čedale več primerkov poženščenih tipov… :mrgreen:

    And for your information, nisem ponosen lastnik urbane, pa čeprav že par let gnije v predalu. 😆

  20. Prilagoditev hitrosti razmeram? Se pravi, da bi moral pred rondojem skoraj ustaviti in se vleči čez 3km/h, da bi imel potem čas na tistih štirih metrih do prvega izvoza prižgat še žmigavce? Ne vem, če je to ravno smisel krožišča. Čeprav po drugi strani je pa čisto možno, da se motim, ker večji del populacije dejansko res točno tako vozi skozi…

  21. Krožišča so ok za voznike in pravi shit za pešce in kolesarje. Ah aja na poti z notranjega na zunanji pas ima voznik na zunanjem prednost, ali pač ne. Hmmmmm.

  22. Podplat…. kolikor se jaz spomnim iz mojih CPP-jev ima vedno prednost voznik na zunanjem pasu. Če se slučajno naredi, da bi rad iz notranjega zavil na zunanjega in tam zagledaš voznika, NE SMEŠ bremzat in ovirat prometa (kaj šele da ga izsiliš in se mu butneš tik pred nos), ampak moraš narediti še en krog in poizkusit znova! tko so nas učil.. 🙂

  23. Ah ja? Kaj pa tam, kjer ima zunanji pas pri vsakem izvozu narisano NEPREKINJENO črto? Ki diktira tistemu na zunanjem pasu, da gre VEN iz krožišča. Ker prevozit neprekinjene črte ne gre, a kako? Npr. na vrhu Medvoškega klanca. Tistemu na notrenjem pasu ni treba qrc*m mrdniti in lahko po vsakem izvozu mirno zavije desno, za njim itak ne sme biti nikogar na zunanjem pasu. Ja?

  24. Miro, tisto so pa turbo krožišča, kjer je ustrezna razvrstitev zahtevana pred vstopom v krožišče.

    Primer je tudi Koper in Maribor pa seveda Toomuchevo.

  25. Prižiganje smerokaza je večinoma BS.

    V Franciji, Španiji in povsod, kjer je krožišč kot listja in trave, tega pri manjših krožiščih nihče ne počne.

    Če nisi iz smeri vožnje vozila sposoben razbrati, ali zapušča krožišče ali ne, ti tudi žmigovec ne bo pomagal.

    Pri večjih krožiščih, ki niso turbo, je pa stvar drugačna, tam se smerokaz splača uporabljati.

  26. Nikjer nisem zasledil, da bi kdo napisal, kdo ima prednost v križišču pri razvrščanju.
    Zanime me, kdo ima prednost, ko se želiš iz notranjega kroga pomakniti na zunanjega in prižgeš žmigavec.
    Ali te mora tisti na zunanjen krogu spustiti pred seboj, zato da lahko ti prideš iz krožišča ven na tisti odcep na katertega želiš.
    Ali moraš, če te ne spusti, peljati še en cel krog po krožišče, da lahko potem, če je prosto pred tvojim odcepom zapelješ na zunanji krog.
    No upam da razumete kaj hočem vprašat.

  27. Tomaž prepisano od zgoraj,
    kolikor se jaz spomnim iz mojih CPP-jev ima vedno prednost voznik na zunanjem pasu. Če se slučajno naredi, da bi rad iz notranjega zavil na zunanjega in tam zagledaš voznika, NE SMEŠ bremzat in ovirat prometa (kaj šele da ga izsiliš in se mu butneš tik pred nos), ampak moraš narediti še en krog in poizkusit znova! tko so nas učil..

Dodaj odgovor za NuckinFuts Prekliči odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja